VZDĚLÁNÍ A PRAXE
Mgr. Michaela Titmanová, Ph.D.
2022 - 2023 - Sociální pedagog - školní psycholog - ZŠ Jandusů, Praha 22 Uhřiněves
Od r. 2018 členka České asociace pro psychoterapii
2018 - 2022 - garant CŽV PedF UK - specializační studium školního metodika prevence
2016 - 2022 - externí vyučující na PedF UK - Katedra psychologie
2013 - 2016 PVŠPS, Hekrova 805, Praha 4, komunitní vedoucí a pedagog, koordinátor odborných asistentů PVŠPS
od r. 2014 - vlastní psychoterapeutická praxe
2012 - 2014 vedoucí sebezkušenostního výcviku pro sociální pracovníky, Fidcon (240 hodin)
od. r. 2011 - vlastní supervizní praxe (supervize, mediace)
2009 - současnost - Prospe z.s., Frostova 334/27, Praha 10,organizace poskytující služby v oblasti prevence rizikového chování, pozice statutární zástupce a ředitelka, od r. 2011 lektorka intervenčních programů pro žáky ZŠ a studenty SŠ, vedoucí růstových skupin pro děti, vedoucí podpůrných skupin pro rodiče, individuální konzultace s rodiči
2005 - současnost - spoluzakladatelka Prospe o.s., lektorka dlouhodobých a jednorázových programů primární prevence pro žáky ZŠ a studenty SŠ, lektorka vzdělávacích seminářů pro učitele a rodiče
2003 - 2005 - Drop In, o.p.s. , Karolíny Světlé 17, Praha 1, organizace poskytující služby v oblasti terciální prevence, pozice terénní pracovník, v r. 2004 - vedoucí projektu primární prevence Drop In, o.p.s.
2003 - 2005 - Speciální škola při ODL(Olivova dětská léčebna), Olivova, Říčany, pozice učitelka a školní metodik prevence
2004 - ODL, Olivova, Říčany, Projekt sociální pomoci, terapeutka pro děti týrané a sex. zneužívané, vedení dětských arteterapeutických skupin
2000 - 2003 - vychovatelka v ODL, Olivovna, Říčany
Vzdělání a další specializace, rekvalifikace
2013 - 2022 doktorandské studium PedF UK - Katedra psychologie, obor Pedagogická psychologie (Ph.D.)
2005 - 2008 - FHS UK - Supervize a řízení v neziskových a zdravotnických organizacích, Mgr., supervizor
2004 - 2009 - Sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik v daseinsanalýze (560 hodin), vedoucí výcviku Dr. Pinďáková, doc. Čálek (2014 - ukončené psychoterapeutické vzdělání v rozsahu 869 hodin)
2001 - 2003 - Jabok, Vyšší škola sociálně pedagogická a teologická v kombinaci se studiem ETF UK obor Sociální a pastorační práce, Bc., Dis, sociální pedagog
Dálší kurzy (nad 40 hodin)
Arteterapeutický sebezkušenostní kurz pod vedením Ing.PhDr. Marie Lhotové PhD. a PhDr.Ingrid Hanušové - 80 hodin
KPPP - kurz lektora primární prevnece, akreditace MŠMT - 40 hodiny
Rozhovor,nástroj pomoci - MUDr. F.Matuška - SPAS - 40 hodin
Krizová intervence - Remedium - základní varianta - 51 hodin
Dasainsanalytický výklad snů - Doc. Čálek - 100 hodin
Publikační činnost:
Šteigerová, M.(2004): Dětská kresba podporuje všestranný rozvoj. Arteterapie, č. 5
Titmanová, M. (2013): Spíš je třeba zefektivňovat, co již škola má než hledat další pomoc zvenku. Sociální práce/Sociálna práca. 13(2), s.162-163
Titmanová, M. (2019): Klima ve školní třídě aneb šikana v praxi.20(1). Školský psycholog/Školní psycholog.
Titmanová, M. (2019): Praktická příručka pro práci se třídou. Univerzita Karlova.
Titmanová, M. (2022): Šikana v praxi: školní třída očima žáků, rodičů a učitelů. Disertační práce.